fredag 19. november 2010

Ukens kulturinnslag: Den glade ordfører

Ja, så er det fredags ettermiddag, og uken er snart over. Det har jo gått ganske greit? Selvom mandagen begynte helt elendig og tirsdagen ikke innfridde 100%, så synes jeg det tok seg opp slik mot slutten. Men det kan ikke bli noen hvilepute, bevares, for nå er det rett og slett så kaldt og trist ute at jeg frykter for trivselen. Jeg merker hvert år at jeg ikke er laget for å bo i Norge på vinteren, og jeg blir rett og slett sint og bitter på været som herjer med kroppen min. Men hva skal man gjøre, Syd-Frankrike trenger jo begrenset med nordmenn helt uten inntekt og med minimal kjennskap til det franske språk. Kanskje jeg skulle begynne med fransk kulturformidling til vinterkalde nordmenn? Ikveld skal jeg ihvertfall ta noen gin/tonics, og helt glemme alt som heter vinter.

Jeg hadde ikke tenkt til å skrive så mye her idag, men fordi vi jo har hatt nominasjonskamp om ordførerkandidatplassen i Fredrikstad Høyre, tenkte jeg å dele en aldri så liten kulturopplevelse med dere. Innslaget passer ekstra godt i denne Høyre-uken, for Elisabeth Granneman, som synger, hun var jo tidligere formann i Lørenskog Unge Høyre. Her synger hun en vise hvor hun gestalter Albert Nordengen, Oslos store Høyre-ordfører gjennom mange år. Vi kan kanskje lære noe av den alle sammen?

God fredagskveld, og god fornøyelse!

PS! Skru opp lyden, det er litt dårlig opptak. Takk. Snurr film.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar