mandag 29. november 2010

Navnet skjemmer ingen?

Nå har jeg sett litt på barne-tv, og det er en programpost jeg i beste fall har et litt ambivalent forhold til. Noen programmer er så slitsomme og enerverende at jeg får lettere angstsymptomer bare jeg hører introen, mens andre går helt greit å se på. Drømmehagen og Dora er eksempler på programmer jeg heller mosjonerer enn å se på. Idag var det "Lille prinsesse", og den liker jeg veldig godt. Der lever de nemlig akkurat slik jeg kunne tenke meg å leve, i sus og dus uten å gjøre noen verdens ting. Kongen, altså lille prinsesses far, går omkring i tweed og slips, med kronen på hodet, og gjør stort sett ikke annet enn å spille croquet med sin kone. Når han ikke spiser. Jeg hadde passet svært godt inn i denne livsførselen. Det har jeg i grunnen alltid ment, at jeg som Klatremus egner meg best til å gjøre "iiiingenting". Jeg er jo også interessert i croquet, eller "kråkkert" som det heter blant de mindre kondisjonerte. Skjønt, interessert. Jeg er kanskje mest interessert i idéen om å spille croquet, og ikke minst alle ballene og cocktail-aftenene vi kan ha i croquet-clubben vår. Jeg er veldig glad i å danne små foreninger, og det neste blir altså en croquet-club. Ja. Det må skrives med C.

Noe av utfordringen når man skal danne så mange foreninger er å finne et passende navn. Det gjelder også croquet-prosjektet, og det gjelder forsåvidt også denne bloggen. Den skal om ikke alt for lenge flytte til et eget domene, og forhandlinger er innledet med storkapitalen (les Nettavisen) om et samarbeid. Dette er jo svært gledelig, men da tenker jeg at jeg må vurdere navnet! Blått og godt ble bare i en fei satt sammen fordi jeg ikke hadde bedre fantasi akkurat da, det var sommerferie og jeg var alene på jobb. Jeg ville jo bare skrive. Det er ikke sikkert jeg endrer navn, men jeg synes ihvertfall det må vurderes. Og her ønsker jeg innspill, så om dere er kreative, og ikke bare leser blogger av ren kjedsommelighet, kom med forslag? Alt skal vurderes.

Med det vil jeg benytte anledningen og ønske alle en riktig lun og god høstkveld. Og for dere som lurer, mandagen er brillefin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar