onsdag 24. november 2010

Vinter på Hamsunsk

Jeg så denne på Facebook isted, og måtte stjele den, den er liksom helt perfekt for meg. Ja, den er så godt som laget for min blogg! Takk Pål. Og takk Knut.

"At det finnes en årstid så fullkommen alene om å være så forferdelig."

Knut Hamsun

Husker dere jeg bestilte kopper fra Danmark og ble tilsendt feil? Jeg fikk noen som var store, mens det skulle vært espressokopper. Vel, nå er de riktige koppene kommet. Jeg glemte å gå innom "Post-i-Kiosk"-kiosken for å hente dem etter jobb, så nå ligger de bare der, stakkars, og vansmekter sammen med masse andre ting folk har bestilt. Det kan jo være hva som helst. Uten å gå videre inn på akkurat dét. De ligger der, i lukten av wienerpølser og tippekuponger og godteri i løsvekt. Jaja, det er kanskje ikke så galt. Jeg vurderte å kle godt på meg og hente dem, men jeg endte opp med å sovne på sofaen etter middag istedet. Det byr seg sikkert en anledning til å være vinterhelt i morgen, ingen grunn til å utsette seg for helsefare to ganger i løpet av en dag. Uansett har jeg vondt i halsen, så jeg drikker te.

Imorgen tenkte jeg kanskje å komme med en bokanbefaling, siden det er høst. Kom gjerne med en bokanbefaling til meg, bare ikke krim. Og ikke kiosklitteratur. Og ikke reisebeskrivelser. Kom gjerne med en bokanbefaling av Thomas Mann, de vet jeg er bra. Snakkes!

2 kommentarer:

  1. Hva med Magikeren av John Fowles?

    Eller siden du sannsynligvis snart er ferdig med Louis XVI, Marie Antonette av Atonia Fraser?

    SvarSlett
  2. Dem har jeg ikke lest, men rent umiddelbart høres Fowles bedre ut! Jeg er kritisk til veldig popularlitterære bøker. Det må man, om man skal ha litt kulturkapitalsk cred. ^^

    SvarSlett