lørdag 20. november 2010

Ekstremvær på Østlandet

Idag tror jeg ikke det blir mye utelek. Det snør jo! Og ikke ser det ut til å stanse med det første, heller, så jeg anbefaler folk å holde seg innendørs, av hensyn til trivselen. Den synker nemlig svært raskt i snø og vind, og det skal så veldig mye til for å få den opp igjen! Det er litt som å slanke seg. Man går fort opp i vekt, men det tar uendelig lang tid å gå ned igjen. Ja, dersom man overhodet går ned igjen. Det tror jeg aldri jeg har gjort, egentlig, kanskje med unntak av noen få prosents forandringer når jeg jojo-slanker. Man går opp fem, og går ned én, liksom. Uansett, nå var det snø og vind vi skulle snakke om. Det tar altså lang tid før trivselen kommer opp på et levelig nivå igjen, om det i det hele tatt skjer! Jeg har hørt om folk som gikk ut i kulden, og aldri mer ble det samme trivelige mennesket.

Ellers er det jo hyggelig at det blåser fra Høyre, når det først blåser. Aftenposten offentliggjorde idag en undersøkelse om at Høyre er Norges største parti, og at Arbeiderpartiet og Fremskrittspartiet er like store. Nå holder vel ikke dette frem til valget, og ihvertfall ikke her i byen, men det er uansett ting som bidrar til trivselen, både ute og inne.

Ta nå advarselen min alvorlig; ikke gå ut og få forfrysninger eller verre ting. Behold slåbrokken på og les en god bok, jeg har flere å anbefale, og spesielt om fransk kongelig historie har jeg noen riktige godbiter. Drikk en kopp te, se ut av vinduet, og send heller ut madammen.

Riktig god lørdag.

1 kommentar:

  1. Har sendt madammen til et enda kaldere sted, Nord-Norge. Blir nok pent nødt til å gå på butikken selv, eventuelt kjøre de 150 metrene med setevarmen på full guffe.

    SvarSlett