mandag 3. oktober 2011

Old fashioned, Knausgård og svineribbe

Igår ble jeg ferdig med Min kamp 4, og det er med litt blandede følelser jeg innser at dette verket ikke kommer til å vare evig. Vinteren er lang, og jeg liker det Knausgårdske selskap,så for min del kan han godt lage et syvende bind. I numrene 3 og 4 har jeg nesten vært mer opptatt av handlingen enn av ordene eller det litterære, og om det er fordi jeg er rastløs eller at det er mer driv i bøkene, er jeg usikker på. Den gode leseropplevelsen som startet i februar med En tid for alt, har ihvertfall fortsatt helt til nå, noen tusen sider senere.

Ellers var det en god søndag, for ikke å si en helt perfekt søndag, for vi gikk i skogen, denne gangen opp til Skihytta i Fredrikstad, og svigerforeldrene mine var også med, for å nyte den flotte Fredrikstad-naturen. De bor nemlig i Sarpsborg. Vi grillet pølser, og også denne gangen slapp jeg å forholde meg til båltenningen. Da vi kom hjem noen timer senere til Old Fashioned i glassene og en ribbe i ovnen, da var det bare å nyte livet resten av kvelden.

Og det sørget Knausgård for at jeg gjorde.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar