mandag 3. oktober 2011

Luksustraktement

Gaute på jobben er en friluftsmann. Jeg går ihvertfall ut fra det, for han har oppsiktsvekkende ofte vært ute og plukket sopp, og da regner jeg med at man liker å være ute. Eller så liker man bare sopp. Uansett, jeg var ute i skogen igår, men noen sopp så jeg ikke, bortsett fra den ene traktkantarellen, eller tutkantarell som jeg liker å kalle det, som svigerforeldrene fant. Nå gikk vi i en lysløype altså, så vi gikk ikke helhjertet inn for det, men allikevel, vi var omgitt av natur på alle kanter (bortsett fra veien), og ikke så mye som et bær å se. Gaute, derimot, han kommer sjelden tomhendt hjem, og med jevne mellomrom nyter vi alle godt av hans kombinerte interesse for friluft og alt som vokser i den.

Idag: Trutkantarellsuppe til lunch.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar