mandag 24. oktober 2011

Et rått liv

Idag har jeg vært på gruppemøte i Høyre. Bystyregruppen med alle varamennene møtes relativt jevnlig for å gå igjennom saker til formannskap og bystyre, og det er selvsagt veldig nyttig for meg som ny å ha mange å dra veksler på. Spesielt nå når det nærmer seg budsjettforhandlinger, for der har jeg helt klart en bratt læringskurve foran meg. Men det er morsomt, og selv om jeg ikke har skrevet så mye om det her på Tweeds, gleder jeg meg stort over det ansvaret jeg har fått og til å utføre den jobben jeg torsdag ettermiddag offisielt ble valgt til, som representant i sosial- og omsorgsutvalget. Jeg er tross alt en svært sosial person, derfor passer det utmerket at jeg nå er sosialpolitiker.

Og ekstra hyggelig er det at administrasjonshuset, hvor gruppemøtene avholdes, ligger i Fredrikstad sentrum, bare et stenkast unna byens desidert beste på sashimi, og når den slags herligheter står på menyen gjør det ikke så mye om middagen må serveres litt sent. For slik er altså livet for en politiker - luksusmat og sene kvelder. Jaaada.

Neida.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar