fredag 17. juni 2011

Sånn, lansert

Som nevnt i gårsdagens innlegg var jeg tilstede under festlighetene rundt lanseringen av Monica Isakstuens nye diktsamling Alltid nyheter. Lanseringen fant sted på Sound of Mu, et lite og ganske sjarmerende sted helt nederst i Markveien på Grünerløkka, rett ved den delen av Grünerløkka som nesten har forvandlet seg til et bittelite Frogner. Festlighetene bestod av hyggelige samtaler, sigaretter i sommervarmen og gin tonics, og høydepunktet var selvsagt forfatterinnen selv som leste diktene sine for oss. Noen av dem nesten som små noveller, andre kortere, men alle svært bra - de appellerte både til følelser og tanker da jeg hørte dem og da jeg leste enda flere på toget hjem, og jeg er sikker på at hvemsomhelst har godt av å lese dem.

Et kunstverk samlet mellom to permer, enkel å ta med og du kan få påfyll hele dagen. Uimotståelig? Kjøp boken her.

God fredag!

2 kommentarer:

  1. Hei Knut!

    Det var lenge siden jeg kommenterte din blogg og skrev familieblogg selv. Du har vel også hatt en lang pause en tid tilbake? Jeg har nettopp startet ny blogg. Kikk gjerne innom :)

    Har lest bloggen din fra tid til annen og skal gjøre det mer nå. Fortsett det gode arbeidet :)

    Hilsen Magnus

    SvarSlett
  2. Det var lenge siden!

    Så hyggelig. Jeg skal ta turen innom.

    Knut T.

    SvarSlett