tirsdag 7. juni 2011

Drikk deg varm

Jeg har gått til det drastiske skritt å mane sommeren frem på innsiden, i og med at den i et par dager nå har bestemt seg for å holde seg unna. Derfor drikker jeg pastis, lukker øynene og drømmer at jeg var i Frankrike. For det er i Frankrike hjertet mitt bor, selv om jeg forstår lite fransk og ser ut som en engelskmann.  Nå er den i alle fall i gang, sommeren, så får den bli så bra den blir. Jeg gidder i grunnen ikke bli så værsyk, det er jeg hele vinteren og nå som man i det minste kan kle seg noenlunde anstendig og ikke fryse nesen av seg når man skal på jobb, får man være fornøynd. Men, det blir nok en aldri så liten ferietur når høsten kommer. Til Spania. Hvorfor dra til Spania når man kan dra til Frankrike? Jeg vet ikke, men noe må det være, for det skjedde ifjor også. En uke med bølgende varme, og jeg orket ikke gjøre noe annet enn å lese, drikke og bade. Ja, så var det kanskje derfor jeg dro til Spania da, det er tross alt varmere og når man kun har én liten uke med varme i året vil man gjerne gjøre det meste ut av det. Ser dere bildet fra grønnsakshaven? Min kone har egenhendig luket og plantet, og vi får både salat, spisskål, dill, gressløk, jordbær, tomater pepperrot og mynte. Og reddiker og løk og blomkarse. En digresjon der altså, men så fikk jeg nevnt bildet. Oj, pastisen er tom. Må ha mer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar