lørdag 25. juni 2011

Sakte i sommersol

Idag hadde jeg ansvaret for lunchen. Det er nydelig sommervær, så aller først ble det en ettermiddagsmojito for å få opp motivasjonen og stemingen, etter en aldri så liten sykkeltur til butikken for å handle ingrediensene til Club Sandwich med coleslaw. Jeg sykler ikke så fort, jeg synes det er triveligere når det går sakte. Sykkelen min har tre gir, men jeg har aldri brukt mer enn det første. Om man befinner seg i den situasjon at man må gire opp til andre gir, da går det rett og slett for fort, synes jeg. Derfor har jeg heller ikke sykkelhjelm på, det er mer enn tilstrekkelig med stråhatt og hyggen er da så utvilsomt mye større.

Til coleslaw trenger man sitron, majones, creme fraiche, sukker, HP-sauce, salt, pepper, sylteagurker, gulrot, eple og ikke minst kål. Dette blandes omhyggelig sammen. Club Sandwich, i mitt hus, er tre loffskiver delt i to, slik at du får to tårn av tre halve loffskiver. Mellom skivene har man majones, bacon, pepper, tomat og kylling. Dette plasserer man på en tallerken sammen med potetchips og coleslaw, og vips så har du en fiks ferdig lunch. Det tar litt ekstra tid å lage alt fra bunnen, men akkurat som med sykkelen og stråhatten, man får man masse ut av det.

God lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar