lørdag 18. juni 2011

Med hjertets jubel

Idag fikk jeg endelig anledning til å kjøpe rom, slik at vi kunne høste litt av den storvokste mynteplanten vår fra kjøkkenhaven. Man må jo spise litt grønnsaker også, fem om dagen om jeg ikke tar helt feil. Så her er det bare å henge i. Som forrige lørdag dro vi til Sverige, en hel liten familieutflukt med måltid ved kaien i Strømstad og alt, og det var nesten så jeg fikk litt sommerfølelse der jeg spaserte rundt i den lille sjarmerende småbyen i lyse klær og stråhatt. Systembolaget hadde ikke Havana Club rom, som er mitt foretrukne merke, så det ble Bacardi, til ihvertfall noe irritasjon. Men, jeg må innrømme her jeg sitter med et nesten ferdigdrukket glass Mojito på skrivebordet - jeg merket nesten ikke forskjell. På torvet eller kaien eller hva det var holdt en ung jente fra Ung Vänster et mer eller mindre flammende innlegg om integrering. Hun stod nesten alene, og selvom jeg ikke akkurat sympatiserer med det revolusjonære imponerte hun meg med engasjementet sitt, og jeg klappet da hun var ferdig slik at ihvertfall noen skulle sette pris på oppmøtet. Jeg skulle gjerne vært så engasjert i noe at jeg stod og ropte det ut til nesten ingen på et torv.

Fire Mojito igjen, om man skal følge helserådene. God lørdags aften på dere alle!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar