onsdag 4. mai 2011

Damernas värld

Kunstens vei er tornefull. Som dere ser av bildet, har jeg fått laget en 1700-tallsdrakt, som jeg skal benytte på jobb. Ikke når jeg sitter på kontoret - vel er jeg noe for meg selv, men jeg tror nok at selv kollegene mine ville reagert på den kongeblå drakten ved lunchbordet til daglig. Når det er sagt tror jeg ikke mange hadde reagert om jeg hadde tatt den på meg på 17. mai, for sammenlignet med en bunad er den jo nesten nøytral. Men neida, det er selvsagt skuespilleri inne i bildet, og jeg skal til og med få en elegant parykk på hodet, med krøller og det hele. Vel. Jeg henviser oppmerksomheten mot mine kremhvite legger, nærmere bestemt mot strømpene, og jeg kan si at de har voldet meg et visst hodebry i løpet av dagen. Det er ikke spesielt morsomt å gå fra butikk til butikk og spørre etter knestrømper. Til meg. Hvor mange jeg gikk innom? Åtte stykk. og ja, det var pinlig å spørre søte små butikkmedhjelpere etter knestrømper eller strømpebukser til svært store damer. De fleste trodde antagelig jeg hadde noen helt spesielle interesser på soveværelset, og jeg tror ingen på fullt alvor trodde på at det skulle være til et "kostyme". Menn som lusker rundt i undertøysavdelingen på H&M er sjelden på jakt etter kostymer.

Jeg fikk omsider kjøpt meg et par lekre bunadsstrømper, noe jeg selvsagt skulle ha tenkt på med en gang, siden bunad vel er i 2011 den eneste grunnen til at voksne menn trer forseggjorte knestrømper på og ikler seg knickers. Uansett - en stykk belgisk blå er klar for fesjå. God aften!

2 kommentarer:

  1. Heisann!

    Hvor fikk du kjøpt knestrømpene? Hilsen mor til to unge herrer som skal ha seg bunader, og knestrømper er ikke strikka i en fei!

    SvarSlett
  2. Heisann! De er kjøpt i en husflidbutikk i Fredrikstad-sentrum, som forhandler bunadutstyr.

    SvarSlett