tirsdag 10. juli 2012

Livets glade gutter

Det er viktig å drive skikkelig research når man skal arrangere en kulturfest, og derfor tok jeg igår turen til Oslo for å møte et par potensielle bridragsytere og for å planlegge med mine medsammensvorne. Det gav resultater, både i form av konkrete forespørsler som skal sendes ut og ikke minst i form av inspirasjon, som selvfølgelig er halve jobben for en arrangør. Idet toget rullet inn på stasjonen med meg ombord, lettet skylaget og et regntungt Oslo ble som ved et trylleslag lyst og fint og klar for en fest. Vi spiste lunch på et lite prosecceria og gikk derfra videre til Internasjonalen, der jeg snuste inn atmosfæren til unge hipstere med sans for gode drikkevarer. Selv om jeg antagelig var den eneste Høyre-mannen der, og den eneste med grønn tversover, ble jeg godt mottatt og servert en ypperlig Dry Martini. Ved middagstider dra vi avsted til Solsiden, hvor jeg, ganske typisk helt ute av stand til å motstå fristelser, falt for et enormt skalldyrsplateau, og spiste reker, kreps, hummer, kamskjell, blåskjell, krabbe og østers resten av kvelden, mens Tweeds Kulturfest stadig ble tydeligere i konturene. Her er det bare å glede seg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar