onsdag 4. juli 2012

Ingenting som er noenting er gratis

Her om dagen, da jeg syklet omkring og kjente litt på livet, filosoferte jeg over dette med at alt koster penger. -Visst er det vel sant, at alt ikke behøver å koste penger, tenkte jeg. En besnærende tanke i grunnen, siden svært mye av det som opptar mitt dagligliv og min selvpålagte livsnytermisjon, faktisk koster penger. Ganske mye penger. Jeg kan nevne i fleng. Klær man kan føle seg vel i. God mat. Godt drikke. Bøker å lese. Musikk å lytte til.
Men helt enkle ting, det behøver jo ikke koste så mye.
Som det å sitte i en fluktstol uten sko på og kjenne på gresset og gjøre ingenting.
Hvis man ikke veier for mye for billige fluktstoler, da ender man gjerne på gresset med mer enn bare føttene.
Jeg skriver av erfaring.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar