fredag 27. juli 2012

Den konservative byråkraten

Jeg er vel en slags selvutnevnt Konservatismens Beskytter i Fredrikstad, og selv om jeg nå og da vanker i det som må betraktes som svært konservative sosiale sirkler, hender det ofte at jeg må kjempe for å få mine, av enkelte oppfattet, reaksjonære standpunkter igjennom. Spesielt ofte er det om jeg vil bytte ut et ord i en tekst med et mindre moderne, selv om ordet jeg vil bytte det ut med er aldri så utmerket. Derfor gleder det meg nå at Fredrikstad kommune, helt uten min innblanding og til min store overraskelse, oftere bytter ut betegnelsen virksomhet, som jo er helt presis men akk så kjedelig, med det deilige, franske etat. Hva skjer? Drømmer jeg?
Jeg burde gi vedkommende byråkrat som står bak dette en hederpris, om jeg bare visste hvem det var.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar