mandag 4. juli 2011

Grillkonge à l'Américaine

Idag er det amerikanernes nasjonaldag. Dette må selvsagt feires av en amerikavenn, og derfor passet det ekstra godt med en amerikansk barbeque igår ettermiddag. Jeg er så heldig å kjenne selveste grillkongen, helt uformelt kronet, for den beste jeg vet til å servere et lekkert og bugnende BBQ-bord er nemlig min egen far. På menyen igår stod ribbe i forskjellige varianter, fra fleskebiter til bare ribsen, og ved siden var det både grillede tomater, grillede maiskolber, BBQ-sauce, hvitløksbåter, sauce bearnaise, frisk salat, pølser og øl, ja til og med en romslig whiskey til ventepølsen fikk jeg i meg. Det er vel ingenting som får en til å føle seg så amerikanisert og lykkelig som når mat stapper i seg alt dette?

Hadde du ikke noe etegilde igår for å hedre våre amerikanske venner på deres aller største festdag - fortvil ikke. Du har helt til imorgen på deg.

2 kommentarer:

  1. Ups! Whisky til ventepølsen var ny. Må nok prøves,

    SvarSlett
  2. Litt snacks til drinken blir aldri helt feil.

    SvarSlett