mandag 18. juli 2011

Et lite wienerbrød

Vi hadde knapt tatt av fra E6 til E18 mot Stockholm da styrtregnet stanset og solen tittet frem, som for å bekrefte at jo, det er denne veien dere skal, solen og Europa venter. Sverige er noe helt annet enn Norge, det er rart at vi i alle disse årene har levd side om side og allikevel er så forskjellige. Norge ser innover; på det norske, på enkelhet og tømmerkoier og skiturer, mens Sverige er opptatt av Europa, espresso og fremmede impulser. Slik virker det ihvertfall på meg.

Befinner man seg på vei mot Stockholm en mandags formiddag og behøver en liten rast, kan man med fordel stanse på den lille café Sandaholm, som ligger med utsikt over et hva som for meg virket som et stort vann, og som jeg, siden jeg ikke er så geografisk orientert, ikke aner hva heter. Men wienerbrød, det har de.

Atter videre.

4 kommentarer:

  1. Et wienerbrød høres fortreffelig ut. Ha en riktig fin tur til en fremragende flott by!

    SvarSlett
  2. Takk! Nå er vi på plass.

    SvarSlett
  3. Drar til nord i morgen. Noen jeg skal hilse til? Noen på hotellet for eksempel?

    SvarSlett
  4. Ja, hils hele nord og be dem bli der.

    SvarSlett