fredag 22. mars 2013

Der går en herre som har fått solstikk

Det er sjelden jeg er på safari, men jeg kunne likevel godt tenke meg at tropehjelmen ble moderne igjen. Nå om dagen kan man knapt nok ta den på seg når man skal reise til tropene i frykt for å bli oppfattet som reaksjonær. Nå er jeg forsåvidt sjelden redd for å bli oppfattet som reaksjonær, for all erfaring viser at jo man må male med brede penselstrøk om man i det hele tatt skal gjøre seg bemerket. Imidlertid vil de ulykkelige omstendighetene det slik at jeg heller ikke reiser til tropene spesielt ofte, og gikk jeg omkring her i havebyen med tropehjelm på hodet tror jeg neppe det er «aha, der går en herre som er reaksjonær» som ville ligge folk nærmest på tungen. Jeg har altså ikke funnet et egnet bruksområde for tropehjelmen ennå, og jeg venter i tillegg på at den skal få sin renessanse. Dette kan ta tid.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar