onsdag 27. mars 2013

Bypåske har nå alltid vært best

Påskeroen begynner etterhvert å senke seg over hjemmet. Det betyr lange dager i sofaen, hyggelige middagsbesøk, god mat og vederkvegende drikke. Det betyr å lese bøker, jeg har nylig avsluttet Brødrene Karamasov og begynt på Dag Solstads 16.07.41, og det betyr kulturopplevelser som Hedvig Mollestad Trio på skjærtorsdag og første påskedags gudstjeneste i Glemmen kirke på søndag. Det betyr å skrive, sansynligvis mindre enn jeg tror på forhånd og samtidig forhåpentligvis mer enn jeg gjør til vanlig, og det betyr å gå turer i solen og ellers prise meg lykkelig for at jeg ikke er på påskefjellet.
Som en hyggelig avslutning før feriedagene tok jeg turen innom Hydrogenfabrikken og det eminente kreative byrået Netron. Der hjalp Morten Marius og Christopher meg med å finne et egnet kamera for blogging og hobbyfotografering, for i det siste har den dårlige bildekvaliteten på egne fotografier begynt å plage meg mer og mer. Spørsmålet er bare om jeg kommer til å huske å ta kameraet med meg? Disse små anfallene av selvinnsikt har forøvrig også begynt å plage meg mer og mer.

Ellers skriver avisen at jeg er Gamlebyens nye vaktbikkje, etter at jeg tok over som formann i foreningen Gamle Fredrikstad. Dersom jeg kan velge rase selv, vil jeg gjerne være en fransk bulldog.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar