mandag 4. april 2011

Om 160 dager braker det løs: VALG 2011

Om 160 dager er det valg, og det er kanskje på tide å begynne å tenke på valgkampen? Jeg står jo til og med på Høyres liste i år, og burde legge meg i selen for å bli valgt inn. Jeg tenkte egentlig jeg skulle skaffe meg en slik Facebook-side som politikere har, men det har jeg gått bort fra. For det første så har jeg Tweeds. Tweeds er liksom min lille talerstol, det, og da blir det feil å undergrave den med å lage en "personlig" side. Er dette en upersonlig side? Jeg regner selvsagt med at alle de som liker Tweeds og leser den fast, kommer til å være tilbøyelige til å gi meg en personlig stemme på valgdagen. Dette kan man jo gjøre selv om man ikke stemmer Høyre, for å få inn favorittbloggeren sin, mener jeg. Og bor man ikke i Fredrikstad, ja så har man sikkert en fetter eller elskerinne der, eller kanskje en mor, som kan la seg overtale til å slenge på et ekstra navn på listen. Dette er Tweeds-likernes hjemmelekse de neste 160 dager: Skaff meg personlige stemmer! Oj, ser man det, valgkampen har virkelig begynt. Den andre grunnen til at jeg ikke vil ha en personlig Facebook-side, er en protest mot måte Facebook har lagt opp sidene sine. Om man inviterer folk til siden sin, så kommer ikke dette opp som egen hendelse i Facebook, en slik rød greie på toppen, vet dere, som de med OCD bare MÅ trykke vekk. Slik som jeg. Det er liksom ikke viktig nok å få beskjed om at man er invitert til å like en side, men at femti perifere bekjentskaper OGSÅ gratulerer en venn med dagen, dette er viktig. Og hva skjer når ingen ser invitasjonen? Du ender opp med en side som har 21 likere. Det er lokalpolitikere som har det. Er ikke det litt flaut?

Uansett, jeg lover å skape skikkelig valgkampstemning her inne, med amerikaniserte bilder, valgflesk og det hele, så dere skal ikke føle at dere har gått glipp av noe. Og dere skal vel gjøre hjemmeleksen?

Riktig god mandag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar