lørdag 9. april 2011

Folkedyppet

Når man skal la seg underholde i Fredrikstad, er noe av det folkeligste man kan gjøre, dersom man da ikke skal ta en tur på stadion, å gå på revy. Revyen har stått sterkt i Fredrikstad siden den gamle arbeiderforeningen lå der nymotens Domus etterhvert fikk sin plass, og hvor kjøpesenteret Torvbyen idag står plassert. Nå er jeg ganske glad i revyer, som tidligere nevnt, og siden jeg ikke hadde vært på en Fredrikstad-revy siden 1994, syntes jeg det var på høy tid. Det var morsomt, bevares, kanskje ikke nettopp elegant, men det hadde sin helt egne charme. Som min venn bemerket da han skuet utover sitt medpublikum, det er nok ikke dette publikummet som står først i køen når Riksteatret gjester byen. Og han hadde nok rett i dét. Jeg kunne vist dere bilder, og det hadde blitt morsomt, men Datatilsynet ville ikke likt det. Så da overlater jeg resten til fantasien.

Jeg fortsatte den folkelige bølgen i formiddag, da hele familen dro på biltur til Sverige. Jeg foretrekker å dra til Stømstad når vi først drar på handletur, for der er det veldig mye hyggeligere enn på Nordby, og vi nøt et lite måltid nede på bryggen, med potetmos og tjokkorv og det ene med det andre. Strømstad har også en utmerket klesforretning hvor jeg kan få tilfredsstilt de fleste behov hva klær angår, ja til og med et rikt utvalg av tversoversløyfer har de. Idag ble det to bukser, hvorav den ene var Rimi-Hagensk rød. Fjongt og lekkert i vårsolen. I tillegg ble det selvsagt en tur innom for å handle de obligatoriske edle dråper, og etter en arbeidsøkt i haven venter jeg nå i grunnen bare på at kvelden skal senke seg over landet, og vi kan riktig kose oss med cocktails, blåskjell og nykjøpt chardonnay.

Mine venner, ha en strålende lørdags aften. Skål!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar