torsdag 10. november 2011

Veien til førerkortet

Jeg har begynt å vurdere seriøst å ta førerkort. Ikke fordi jeg er så veldig interessert i å kjøre rundt omkring, selve bilkjøringen og biler generelt interesserer meg i det hele tatt svært lite, men tanken på å kanskje kunne slippe unna vinteren virker forlokkende. Det har nemlig slått meg at de som er mest ivrige på å få en hvit vinter, det er de som kjører bil absolutt overalt. Og da er det vel ingen sak med vinter? For meg, derimot, som må gli omkring som en i ull innpakket elefant samtidig som jeg fryser langt inn sjelen, er en hvit vinter synonymt med ulykke og depresjoner. Nå får jeg uansett ikke noe førerkort før det første snøfallet, om jeg da ikke blir bønnhørt og denne temperaturen fortsetter ut februar, men det er allikvel håp i hengende snøre. Jeg ble nemlig tipset om et trafikkskole i Brønnøysund, som for den ringe sum av 25.000 kroner, skaffer meg lappen i løpet av en liten uke. Det høres ikke umiddelbart fristende ut å tilbringe en uke i mørketiden i Brønnøysund, men man får kanskje sette livet på pause en stund og bite tennene sammen for et større formål. Dessuten må man dra sammen med noen, og de tar kun to "elever" pr. uke, så om jeg velger partner med omhu kan det jo tenkes å bli hyggeligere enn man skulle tro.

Jeg er optimist, hører dere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar