fredag 11. november 2011

Leve forskjønnelsen!

Igår var det igjen møte i Fredrikstad Bystyre, og på plass på setet satt selvsagt jeg, klar med almanakk, fyllepenn, kaffe og møterundstykker. Det er bent frem umulig å unngå karbohydrater på disse møtene, så frem til jeg a) anskaffer viljestyrke eller b) lykkes i å påvirke møteledelsen i retning av mer karbohydratfattig møtemat, ser jeg meg nødt til å innvilge meg selv permisjon fra det sunne kostholdet når det tross alt er snakk om offentlig møtevirksomhet.

På sist bystyremøte ble jeg utnevnt som representant i sosial- og omsorgsutvalget, et for enkelte overraskende valg, siden dette vel ikke har vært mitt fokusområde oppigjennom, men likefullt er det nå engang der jeg skal høre hjemme de neste fire årene. Mer i tråd med min sosiale profil var derimot valgene denne gangen, når tiden var kommet for de mindre råd og utvalg. Jeg ble nemlig valgt inn som vararepresentant for Legatet for Fredrikstad bys vel og forskjønnelse, et valg jeg synes kler meg svært godt. For hvem passer vel egentlig bedre? Ja, jeg bare spør. Representanten fru Prebensen (AP) uttalte i sakens anledning på Twitter at jeg er bystyrets svar på Posh-Spice.

Jeg kunne ikke unngå å bli noe smigret av sammenligningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar