søndag 27. november 2011

En stakkars detaljist

Når det nå har vært litt stille på Tweeds, er det utelukkende fordi det har vært noen hektiske dager i det siste. Det har som tidligere annonsert vært julegateåpning i Gamlebyen, og med det også adventscafé i Dunkejongaarden - huset der jeg til daglig jobber, og dette har selvsagt tatt en hel del tid. Ja, på fredag var det så vidt jeg fikk tid til å spise sen lunch med stipendiaten, men heldigvis fikk vi da presset i oss en gedigen juletallerken fra Major-Stuen. Vi har vært mange frivillige på kjøkkenet denne helgen; en svært sjarmerende samling mennesker har servert Oldemor Lindhjems medisterkaker, øl og vin og pølser og det ene med det andre, til stor glede for alle gjestene. Og gjestene, de var helt førsteklasses, man kunne virkelig se at her var det kremen av Fredrikstad som hadde tatt turen for å bli sett spisende og ivrig samtalende i Dunkejons stuer. Det er liksom litt fint det, forstår dere. Selv var jeg gjestgiver i prikkete forkle og tversover, en pengetellende storspiser som maste på kassapersonalet om mersalg av vin og øl. Det er tross alt der de store pengene ligger, og jeg er jo foreningens forretningsfører. Onde tunger kalte meg i smug for Bør Børson, men det tar jeg bare som et kompliment.

Bildet ovenfor er fra kvalitetskontrollen på torsdag, da både medisterkaker og genever ble behørig testet og godkjent.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar