lørdag 12. november 2011

Budsjettkonferansen

Klokken ni idag morges var jeg på plass i administrasjonshuset i Fredrikstad, der Høyre skulle ha sin budsjettkonferanse. Dette til tross for et svært hyggelig selskap igår, hvor jeg sammen med noen venner inntok både spekemat, øl og dram - en konstellasjon som best kombineres med lange sovemorgener, men det gikk fint. Jeg var i riktig så god form, og etter en kopp kaffe eller to til og med relativt våken da vi kom igang.

Som nevnt tidligere er kommunalbudsjettet et mål- og styringsdokument uten mange tall å finne, og slik ble det vel strengt tatt med budsjettkonferansen vår også. Ikke så rart kanskje, at ordene kommer i fokus, med tolv taletrengte politikere som alle ville komme med innspill og idéer til budsjettarbeidet. Det er det selvsagt rom for i Høyre, selvom jeg mistenker at det etterhvert kan være nødvendig å innføre bruk av maksimum taletid og/eller munnkurv på enkelte. Et kjent problem i flere partier, ryktes det.

Dannede som vi Høyre-folk alltid er diskuterte vi oss frem til en felles forståelse, og dagen var absolutt vel anvendt tid. Jeg er helt sikker på at denne gruppen kommer til synliggjøre Høyres politikk på en god måte de neste fire årene, og at vi skal være et konstruktivt og ansvarlig opposisjonsparti.

Det fortjener Fredrikstad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar