tirsdag 24. april 2012

Utkledd eller avkledd? Se dét er spørsmålet

Plasseringen var det ihvertfall ikke noe i veien med, der jeg er portrettert i dagens Fredriksstad Blad; jeg står lengst til høyre. Det gjør jeg da også som regel i ulike sammenhenger i Gamlebyen, da det nok oppfattes som noe av en politisk ukorrekthet å være mer konservativ enn jeg. Den overbegeistrede typen til venstre for meg er forøvrig stipendiaten, fast karakter i Tweeds-universet, og som dere ser er ingen av oss utstyrt med noenlunde ordentlige skjorter. På bakgrunn av dette bildet kan jeg signere på at pressen sjelden gir et riktig bilde av saken slik den til enhver tid foreligger - vi ville nemlig aldri stille oss opp ved vanntroen, bærende på en plakat, uten å ha ordentlige skjorter på.

Bakgrunnen for bildet er en kronikk som stod på trykk idag, etter at Alexander Hermansen kom med en rekke uttalelser om foreningen Gamle Fredrikstad i lørdagens Demokraten. Kronikken kan for spesielt interesserte leses på denne siden.

Så er spørsmålet om det er verre med en utkledd traktor, enn en dårlig kledd tøffetogmotstander? Vel, det får være opp til hver enkelt. God ettermiddag!

PS. Tegningen er laget av Jørn Grynnerup i Fredriksstad Blad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar