lørdag 14. april 2012

Og hva nå?

Da jeg var i Lund for noen uker siden kjøpte jeg et kart, et pent gammelt Skåne-kart som viser landskapet slik det så ut rundt 1650. Det kostet ikke så mye, kanskje 400 kroner, og jeg bestemte meg for å henge det opp der jeg nå har fire mindre bilder av gamle Fredrikstad-kommandanter, som jeg er blitt lei. Slik er det gjerne med gamle kommandanter etterhvert, enten blir du lei av dem eller så blir de lei av deg. Uansett, kartet kostet altså ikke all verdens, men å ramme det inn var betraktelig dyrere, nærmere bestemt 865 kroner. Kartet kostet altså nærmere 1300 kroner å få opp på veggen, men slikt må man visst bare regne med om man skal kvitte seg med fire kommandanter. Problemet oppstod da kartet viste seg å være altfor stort til å passe akkurat der på veggen; det var for stort og en lysbryter kom i veien. Jeg må altså henge kartet et annet sted, om jeg da ikke vil gi avkall på den luksus det er å nå og da kunne skru av lyset. Og kommandantene, de henger der fremdeles. Slik er det nå en gang med gamle kommandanter, de henger gjerne igjen i veggene fremdeles.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar