lørdag 31. desember 2011

Et godt år for oss alle

Da vi for et år siden gikk inn i 2011, tror jeg ingen kunne tenke seg hva slags år det skulle bli. Det jeg fokuserte mest på, husker jeg, var at 2011 skulle bli et varmt år. Året da vinteren ikke skulle komme og vi skulle få sommeren tilbake. Slik gikk det også, og slik sett var 2011 et deilig år.

Men 2011 var også et vondt år. Et år som viste hvor skjørt alt sammen er, hvor raskt et samfunn kan settes ut av spill og hvor fort en sommerdag kan bli til et mørkt sted i sinnet, en sommerdag ingen ville ha.

2011 var da også et år fyllt av glede. Det var året for selskapeligheter, Paris-turer og en hel masse livsnytelse. Det var året jeg ble politiker, året jeg skulle kunne stilles til ansvar for det jeg mener og skriver. 2011 ble i det hele tatt en hel masse, og om man er fornøyd eller ikke går det inatt over i historien. Selv skal jeg feire, med gode venner, nyttårsgås og selvlaget rødkål. Forventningene til det neste året skal jeg i lys av det siste holde helt nede - men håpet, det har jeg beholdt.

Måtte 2012 bli et godt år. Et godt år for oss alle.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar