torsdag 22. desember 2011

Det jeg liker best

Men hvor lenge var Adam udi Paradis. Snøen kom, og plutselig sitter jeg i en drosje på vei ned til stasjonen, for jeg kan ikke sykle lenger og jeg har selvfølgelig feilberegnet tiden det tar å gå. Når jeg kjører drosje dykker jeg ned i folkedypet. Da får jeg virkelig passet påskrevet, som av den forrige sjåføren, han som snakket villig vekk om kjøreforhold og dårlig planlegging og snømåking og om de udugelige politikerne som styrer denne byen. Halvparten ikke har sertifikat engang, sa han. Jeg bare så ut av vinduet.

Men i Oslo, der søkte jeg dekning i fransk mat og cocktails på Fuglen. Med gode venner. I pulserende byliv og frostrøde nesetipper. I cafébesøk og julehandel hos velduftende damer. Alle lukter forresten godt i julen. Særlig på julehandel, ihvertfall der jeg handler. For det liker jeg aller best.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar