mandag 24. mars 2014

Alby gård / F15

Jeg har alltid vært begeistret for søndagsturer. Jeg har imidlertid ikke alltid vært så begeistret for å gå dem selv som å legge dem bak meg pr. bil, og derfor er det for min del helt ideelt å finne hyggelige steder i mine fjernere nærområder som man kan kjøre til. Enda bedre er det å kjøre en tur til et sted der man kan promenere en liten runde og la det lokale landskapet synke inn før man setter seg med noen forfriskninger og en utført søndagsturs gode samvittighet. Slik som deilige Alby gård på Jeløy, der Galleri F15 har holdt til siden 1966.

Den oppvoksende generasjon har ifølge den tweedske tradisjon godt av både frisk luft og moderne kunst,  og er derfor gjerne med på søndagstur.

Mor i trappen. Utstillere på Galleri F15 er frem til 30. mars John David Nielsen Det malte bilde, og Christian Messel The Voice of Authority.
Blott til plaisir for en ørkesløs almenhet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar