onsdag 15. mai 2013

Sunn ekstravaganse

Alle som kjenner meg vet at jeg flørter med low carb. Og alle som ser meg skjønner at jeg også har et heftig kjærlighetsforhold til high carb. Siden jeg er født helt uten karakterstyrke og evne til å motstå fristelser, må jeg nå og da ta i bruk visse virkemidler for å hjelpe meg selv på (den smale) vei. Luksus pleier å virke, for eksempel er tanken på å drikke Pellegrino langt lystigere enn tanken på å drikke Bonaqua, en tanke som på meg bare virker trist. Min kone synes denne fremgangsmåten er både latterlig og unødvendig dyr, men det virker. Ihvertfall for en begrenset tidsperiode. Middagen idag ble et eksempel på slik sunn ekstravaganse, siden jeg i min gressenkemannssituasjon valgte å innta måltidet på Thai Market, Fredrikstads formodentlig beste spisested, og dét selv om jeg spiste lunchen min på Café Cicignon. Men mat må man jo som kjent ha.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar