fredag 4. januar 2013

Om hva de tenker på i Helsedirektoratet

Jeg vet vel ikke helt hva jeg synes om dette, tenkte jeg da jeg leste en sak i avisen jeg helt klart ikke likte. Jeg vet ikke helt hva jeg synes betyr nemlig som regel at man vet veldig godt hva man synes. Jeg vet derfor ikke helt hva jeg synes om Helsedirektoratets nye kampanje rettet mot av og til-røkerne. Jeg vet egentlig ikke helt hva jeg synes om Helsedirektoratets kampanjer generelt, men mot av og til-røkerne? Her snakker vi om ressurssterke, oppegående mennesker med evne til å ta til seg kunnskap og med helt sikkert overgjennomsnittlige analytiske evner. Det skal mye fantasi til for å tenke seg at de ikke skulle ikke ha fått med seg at sigaretter i utgangspunktet ikke er bra, men til vår  beklagelse finnes det i Helsedirektoratet ingen mangel på fantasi. Mennesket må beskyttes mot seg selv med alle tenkelige midler, og vi kan rett og slett ikke ha noe av at folk tenker selv, avveier risiko mot nytelse og kanskje velger feil. Om vi slår i en liten plate på veien, runder noen hjørner og kanskje overdriver litt, får bare være. Tenker Helsedirektoratet. Nei, jeg vet ikke helt hva jeg synes om dem  om dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar