lørdag 23. juni 2012

Kreativ pølsefest

Jeg deler ikke lenger kontor med de fantastiske folkene i reklamebyrået Netron, men jeg blir heldigvis fremdeles invitert på sommerfestene deres. Hvert år viser disse sjarmerende menneskene hva slags materiale de er laget av og demonstrerer gjestfrihet på høyt nivå, når venner og bekjente, kunder og leverandører blir invitert på pølser og øl, i år for første gang i De-No-Fas ærverdige parkanlegg ved Hydrogenfabrikken i Fredrikstad. Javisst er det vemodig å ikke se dem hver dag på kontoret, men desto mer setter jeg pris på å tilbringe noen timer i ekstra festlig lag sammen med dem - og spesielt når pølser står på menyen, som vel har blitt en slags fellesnevner for oss opp igjennom årene. Og når pølser er fellesnevneren, da vet man at faktorene er utmerkede på alle vis. Når det nå er tale om fellesnevnere er det naturlig å komme inn på kveldens fellesprosjekt, nemlig det kollektive kunstverket vist ovenfor - et maleri som ihvertfall rent teoretisk er malt av alle kveldens festdeltagere. Jeg mistenker at noen i sin iver malte over mitt bidrag, men velger å ikke ta det personlig og heller tenke at det jeg malte som førstemann ligger som selve fundamentet oppe i det venstre hjørnet. Dette er godt å tenke på.

Takk for festen - jeg kommer igjen neste år!


Det er forøvrig utgjort at jeg når jeg en sjelden gang ikke har stråhatten på skal avbildes som en Skagen-maler. Er det rart jeg er en oppgitt person.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar